У Козелецькій районній раді  робота зі зверненнями громадян проводиться у відповідності до вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.08 №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян та Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858.

      Протягом  першого  півріччя 2018 року до районної ради  надійшла 71  заява та скарга громадян (торік — 108). На особистому прийомі у керівника районної ради побувало 69 відвідувачів проти 97 у 2017 році. Районною радою отримано 2 листи (минулого року письмових звернень було 11). Загалом  з  метою розв’язання власних проблем та вирішення питань суспільного життя з початку 2018 року до районної ради звернулося 85  громадян проти 743 за аналогічний період 2017 року.

      З початку року до виконавчого апарату районної ради  звертались мешканці більшості територіальних громад району. Як і в попередні періоди,  найбільша кількість  звернень спостерігалась  від   жителів смт.Козелець – 30 (42,3%), з них на особистому прийомі – 29 (40,1%).    Далі – від мешканців населених пунктів  Кіптівської громади -15 (21, 1%),  жителі с.Надинівка звернулись 9 разів (12,7%), значно рідше звертались мешканці населених пунктів Деснянської селищної ради – 6 (8,5%),  Карпилівської сільської ради — 3 або 4,2%,   а з   м.Остер і населених пунктів Одинцівської та Красилівської  сільських рад  надійшло  по 2 заяви (по 42,8%), по одній заяві (по 1,4 %)  —  від жителів сіл  Крехаїв. та Сираї.

       За шість місяців 2018 року до районної ради надійшла  одна  колективна заява  (торік було 7), у якій батьки учнів Косачівської ЗОШ І-ІІІ ступенів порушили низку питань, що виникли в процесі реорганізації навчального закладу.

      Серед звернень, розгляд яких здійснювався відповідно до Закону України «Про звернення громадян»,  переважали заяви —  70 або 98,6 відсотка та скарги —  1   або  1,4 відсотка.

      Протягом зазначеного періоду жінки проявили себе більш соціально активними, від них надійшло  76% звернень.

     Аналіз звернень за категоріями авторів  показав, що 4,3 % звернень надійшло від громадян, які мають передбачені законодавством пільги  —  звернувся однин учасник бойових дій,  один ветеран праці та  один постраждалий  від Чорнобильської катастрофи.

  Серед дописувачів та відвідувачів, які зазначили свій соціальний стан, переважали пенсіонери – 31,4%, працівники бюджетної сфери  — 21,4%,   держслужбовці – 4,3%,  служителі релігійних організацій -1,4%.

     Загалом у заявах і скаргах, що надійшли до районної ради протягом звітного періоду, на 34,3 відсотка спостерігається зменшення кількості порушених питань — з  108 минулого року до 71.

       В тематичній структурі звернень, як і  в 2017 році,  переважали заяви з питань соціального захисту, вони становили 21,1 відсотка від загальної кількості звернень (торік –19,4).  Громадян турбували питання призначення субсидії, правильності обчислення пенсії та збільшення  її розміру, отримання реабілітаційних послуг, надання допомоги на лікування тощо. Найчастіше такі звернення надходили з с.Надинівка, Крехаїв, Підлісне, с.Гламазди Козелецького району.

      Не менш важливими для мешканців району  залишаються питання освіти. За кількістю порушених питань вони посідають другу позицію —14, або 19,7 відсотка від загальної кількості. ( в порівнянні з аналогічним періодом минулого року цей показник  зріс на 10 відсотків). Переважно, це питання щодо функціонування  загальноосвітніх навчальних закладів у м.Остер, смт.Козельці, селах  Косачівка,  Красилівка та Підлісне.

       Зросло в порівнянні з минулим роком число звернень з питань комунального господарства ( 12 або 16,9% , торік – 9 або 8,3%) Питання комунального господарства – вивезення  твердих відходів, освітлення вулиць, випилювання дерев, висипка вулиць —  порушували у своїх заявах найчастіше жителі Козельця.

       Дещо  зменшилось число заяв з питань праці та заробітної плати —  з 9 (9,9%) до 7(8,3%). Із заявами щодо працевлаштування, організації праці, проблемами в зв’язку із скороченням чисельності працівників зверталися, переважно, жителі смт.Козелець.

   З питань транспорту і зв’язку надійшло 5  або 7% проти 4 або 3,7% за аналогічний період 2017 року. Питання автобусного сполучення  населених пунктів з райцентром порушували жителі с.Тужар та с.Одинці, а мешканці с.Надинівка зверталися з проханнями посприяти у вирішенні питання відновлення роботи непрацюючих стаціонарних телефонів.

     На рівні минулорічного показника – 4 звернення — залишились питання охорони здоров’я. З питаннями роботи лікувальних закладів району, забезпечення засобами лікування звертались, в основному, жителі Козельця.

    Продовжують надходити звернення з питань фінансової політики – 2 або 2,8%; по одному або по 1,4% — з  питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, з питань інформаційної політики, з питань діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин, з питань діяльності органів місцевого самоврядування.

      Усі звернення громадян,  які надходили до виконавчого апарату районної ради, розглядалися згідно з вимогами діючого законодавства. За результатами розгляду звернень  громадянам були надані роз’яснення, рекомендації та практична допомога. Заяви та скарги, вирішення яких не належить до повноважень районної ради, а це близько 80% від загальної кількості, надсилались  для виконання органам місцевого самоврядування, установам, організаціям району.

Головний спеціаліст по роботі

із зверненнями громадян, зв’язках

з громадськістю та політичними партіями

виконавчого апарату районної ради                                                   Н.В.Кошик