Реформування територіальних органів юстиції триває

Немає коментарів 128 Перегляди

Реформування територіальних органів юстиції триває.
         Багато громадян минулого року дуже часто чули, що провадяться реформи органів юстиції, ліквідація реєстраційних та державних виконавчих служб і т.д. Мені б хотілось зупинитись на деяких аспектах започаткованих та проведених реформ органів юстиції в розрізі певних напрямків роботи територіальних органів юстиції.
         З 2015 року Міністерством юстиції України було запроваджено надання низки своїх послуг через мережу Інтернет, що покликано спростити та покращити ситуацію з надання адміністративних послуг громадянам та юридичним особам, зокрема, у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та у сфері ведення бізнесу. Запровадження таких онлайн сервісів має забезпечити відкритість та доступність даних про зареєстровані права на нерухомість, а головне – можливість, в спрощеному порядку отримувати такі дані без візиту до державного реєстратора, без черг, використовувати саме достовірні відомості про зареєстровані права на нерухоме майно в комерційному обороті на ринку нерухомості. Також слід зазначити, що спрощено також процедуру доступу до отримання інформації стосовно ведення бізнесу, а саме відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними, їх можливо отримати у вигляді доступу через портал електронних сервісів на веб-сайті Міністерства юстиції України, організований як системне багаторівневе об’єднання різних ресурсів та сервісів для забезпечення максимального доступу до інформації та послуг у сфері державної реєстрації, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності.
        Окремо, хотілось би зазначити, що в поточному році законодавчо запроваджено та діє принцип «Екстериторіальності» у сфері надання послуг з державної реєстрації, як речових прав, так і бізнесу, тобто незалежно від місця реєстрації чи місця проживання громадян або місця знаходження юридичних осіб чи місця знаходження нерухомого майна. Новим законодавством з питань державної реєстрації розширено коло суб’єктів, які наділені повноваженнями проводити державну реєстрацію прав, зокрема це виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, районні державні адміністрації, акредитовані суб’єкти, державні реєстратори прав на нерухоме майно та державні реєстратори ( в тому числі до державних реєстраторів віднесені нотаріуси та державні виконавці – у разі державної реєстрації обтяжень, накладених під час примусового виконання рішень відповідно до закону). Зазначу, що нотаріуси наділяються як повноваженнями державних реєстраторів прав на нерухоме майно та можуть здійснювати державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень без вчинення нотаріальної дії щодо такого майна, так і повноваженнями державної реєстрації ведення бізнесу. Таким чином, завдяки проведеним реформам
територіальних органів юстиції пересічний громадянин отримує широкий вибір куди та до кого йому звертатися щоб отримати якісну, максимально швидку послугу. Резюмуючи реформування органів юстиції в напрямку державної реєстрації, слід наголосити, що з початку травня 2016 року державні реєстратори прав територіальних управлінь юстиції Чернігівської області припинять виконання функції з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Зазначені функції в районах будуть виконувати, по-перше, нотаріуси, по-друге, державні реєстратори, які перебувають у трудових відносинах з місцевою державною адміністрацією, по-третє, акредитовані суб’єкти, у разі отримання акредитації, по-четверте, у разі прийняття відповідних рішень на сесійних засіданнях та у разі створення всіх необхідних умов – сільські, селищні, міські ради. Водночас, законодавство передбачає таке поняття, як фронт-офіс, тобто це установа — суб’єкт, який виконує функції з прийняття та видачі документів у сфері державної реєстрації прав на нерухомість. Такими установами є відповідні центри надання адміністративних послуг на місцях, а також акредитовані суб’єкти, у разі виконання функцій лише в частині прийняття та видачі документів.
       На доступність та право вибору громадянина орієнтуються наступні реформи, які в недалекому майбутньому зачеплять інші підрозділи органів юстиції такі, як відділи державної реєстрації актів цивільного стану та відділи державної виконавчої служби районних управлінь юстиції. І на сам кінець хотілось би зазначити, що 11.02.2016 КМУ було прийнято Постанову №99 «Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги», згідно до якої ліквідовуються як юридичні особи публічного права районні управління юстиції та утворюються бюро правової допомоги в структурі місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, які в подальшому будуть сприяти громадянам в отриманні гарантованої державою правової допомоги з тих чи інших питань.

 

Начальник управління                                                                    В.А. Михед

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

20 979 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>